Hakkında

Reklam Kurulu Yanıltıcı Reklamları ve Haksız Rekabeti Araştırıyor

Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurumu, vatandaşları mağdur eden ticari fiilleri, aldatıcı reklamları ve haksız rekabete yol açan uygulamaları inceledi.

Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, 8 Ağustos’ta düzenlenen Reklam Kurulu toplantısında görüşülen 139 dosyadan 117’sinin mevzuata aykırı olduğu belirlendi. Söz konusu reklam ve ticari uygulamaların durdurulması ve her iki belge için ayrı erişimin engellenmesi tedbiri ile birlikte 8 milyon 51 bin 345 TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Böylece, Reklam Kurulu tarafından yılın ilk 8 ayında Kurul gündemine alınan toplam 1.392 adet belge hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunulurken, yanıltıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.226 adet belgeye durdurma cezası verildi. , toplam 51 milyon 909 bin 874 TL idari para cezası ve 36 idari para cezası kesildi. Belgelere erişimin engellenmesine de karar verildi.

İlgili Makaleler

Son zamanlarda dijital pazarların yükselişiyle birlikte tüm dünyada “dark (ticari) pattern” olarak bilinen, ülkemizde ise “dark (ticari) design” olarak bilinen ve artık radarına girmiş ticari uygulamaların olduğu görülmektedir. Reklam Kurulu, tüketicilerin ekonomik davranışlarını önemli ölçüde bozacak şekilde ortaya çıkmıştır. Kurul’un bu ayki toplantısında ana odak noktası “karanlık ticari tasarımlar” idi. Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Yönetmelik’te yapılan değişiklikle karanlık tasarımlara ilişkin düzenlemeler hayata geçirildi. Manipülatif orta yüz tasarımları, seçenekler veya ibareler gibi araçlarla, tüketicilerin dijital ortamlarda, özellikle internet ortamında karar verme veya seçim yapma iradesini olumsuz yönde etkileyen veya piyasada satıcı veya sağlayıcı lehine değişiklik yaratmayı amaçlayan formüller kullanmak. Olağan koşullarda verilecek karar, dürüstlük kurallarına aykırılık teşkil eder, “Haksız ticari uygulama” olarak kabul edilir. Bu kapsamda, Reklam Komisyonu’nun 336 sayılı toplantısında, tüketicilerin dijital ortamlarda karar verme veya seçim yapma iradesini olumsuz yönde etkilemek amacıyla önceden seçilmiş seçenekleri tüketicilere sunmak için başvuruda bulunan firmalara yaptırımlar uygulandı. tüketicileri belirli tercihlere yönlendirmek için diğer seçenekleri karmaşık hale getirmek.

Toplantı içeriğinde bir kamu kurumu izlenimi verilerek, finansal okuryazarlığı düşük tüketicilerin deneyim ve bilgi eksikliklerinin istismar edilmesi sonucu muhatabın tedbir amaçlı durdurulmasına ve erişimin engellenmesine karar verilmiştir. Bakanlığın tüketicileri haksız rekabete, ticaret ahlakına aykırı ve manipülatif uygulamalar nedeniyle mağduriyet yaratabilecek durumlardan ayrıştırarak tüketici tercihlerini şeffaf ve doğru bilgi akışı çerçevesinde gerçekleştirmeyi amaçladığı vurgulandı. – ANKARA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu